Kwaliteit en informatie 

 

Voor inzage van het kwaliteitsregister, zie de volgende website:

 

 

https://www.ggzkwaliteitsstatuut.nl/Instelling/Kwaliteitsstatuut/394

 

Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz– vrijgevestigden Format 4.0

Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut. I. Algemene informatie 1. Gegevens ggz-aanbieder Naamregiebehandelaar: HPJ VAN Eindhoven BIG-registraties: 19047944101 Overige kwalificaties: psychiater Basisopleiding: geneeskunde AGB-code persoonlijk: 03069693 Praktijk informatie 1 NaamPraktijk of Handelsnaam: vrijgevestigd psychiater drs. H.P.J. van Eindhoven E-mailadres: hvaneindhoven@live.com KvK nummer: 17246987 Website: https://www.vrijgevestigdpsychiater.nl AGB-code praktijk: 03073016 1b. Werkt u op meerdanéénlocatie, geef dan de locaties en adresgegevens hieronder in: 2. Biedt zorg aan in Er is sprake van een overgangssituatie daarbij we zowel werken met een onderscheid in generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz als een indeling naar settings van het Zorgprestatiemodel. In de toekomst zal het eerste onderscheid komen te vervallen. 2a. Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk. de gespecialiseerde-ggz 2b. Biedt zorg aan in setting 1 en vult de voorwaarden ten aanzien van de indicerende en coördinerende rol als volgt in: Als vrijgevestigd psychiater werk ik zelfstandig en ben ik tevens de regiebehandelaar. 3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod Cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm): 3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.: Wordt u, in de leeftijdscategorie 18-65 jaar oud, door de huisarts verwezen naar een vrijgevestigd psychiater, kunt u zich aanmelden voor diagnostiek en behandeling van psychiatrische problematiek in de brede zin van het woord. Er wordt gestart met een intake, waarin geïnventariseerd wordt wat er aan de hand is en welke factoren van invloed zijn op uw situatie, in zowel de positieve als de negatieve zin. Hierbij is er oog voor uw sociale omgeving, uw fysieke toestand, uw leefstijl, daginvulling en netwerk. Er zal een adviesgesprek plaatsvinden waarin de bevindingen aan de orde komen, de mogelijkheden van behandeling en er zal een plan van aanpak gemaakt worden. De bevindingen worden via eene beveiligde portal terug gekoppeld aan u, zodat het verslag en hetbehandelplan altijd inzichtelijk is. Het is van belang dat u zichzelf beter leert kennen, meer op uzelf durft te vertrouwen en beter leert sturen in de richting die u in wilt in uw leven, uw energie beter te richten en te verdelen, zodat er meer balans komt. Soms gaat het om het verwerken van verdrietige gebeurtenissen, het constructiever oplossen van problemen, het beter in leren zetten van uw talenten, of het leren accepteren van bepaalde beperkingen. 3b. Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht: Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn Angststoornissen Bipolaire stemmingsstoornissen Depressieve stemmingsstoornissen Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen Neurocognitieve stoornissen Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen Persoonlijkheidsstoornissen Restgroep (Dissociatieve stoornissen; Stoornissen in zindelijkheid; Slaap-waakstoornissen; Seksuele disfuncties; Genderdysforie; disruptieve impulsbeheersings- en andere gedragsstoornissen; Parafiele stoornissen; Overige psychische stoornissen; Bewegingsstoornissen en andere bijwerkingen van medicatie) Schizofreniespectrum- en andere psychotische stoornissen Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen Trauma en stress gerelateerde stoornissen 4. Samenstelling van de praktijk Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden: Regiebehandelaar 1 Naam: H.P.J. (Hilde) van Eindhoven BIG-registratienummer: 19047944101 5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk 5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder: Huisartsenpraktijk(en) Collegapsychologen en-psychotherapeuten ggz-instellingen Anders: collega psychiaters uit de omgeving. 5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)): I. Brugman, psychiater-psychotherapeut: 99032505101; 69032505116 J Bovendeerd psychiater 19048588101 A. Noten- psychotherapeut, psychiater 39042182601 G. Kuijpers psychotherapeute, psychiater 89022295601 F. Karimi psychiater 79062446801 M. Maijers, psycholoog-psychotherapeut: 29916847316 S. van de Graaf, psycholoog-psychotherapeut 79061927216 J. Hamacher psychotherapeute 89922429716 L. de Fuentes-Merillas, psycholoog-psychotherapeut 59918585616 MdeJong, psychotherapeute 49060978325 W.van Ekkel, psycholoog NIP met post master Menthal health en arbeidspsychologe Berry Jurriëns, psychomotore therapeut Thea Sikkema klinisch psycholoog 99047613025 Michella Vioen BIG 49917769216 Heleen van der Vlught BIG 599168789255c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft: Na 16jaar en 3 maanden in Het Willemshuys te hebben gewerkt, ben ik nu vanuit een eigen praktijk gaan werken. Het samenwerkingsverband met het Willemshuys blijft echter van belang, samen met andere zelfstandig werkende psychiaters, psychologen, psychotherapeuten is er regelmatig overleg en gezamenlijke studiedagen. De zorgverleners werken onafhankelijk van elkaar. Iedere zorgverlener is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen aanmeldingsprocedure, intake en behandelbeleid en onderhoudt een eigen relatie met de huisarts en/of andere verwijzers. Iedere zorgverlener sluit zijn/haar eigen contracten met de zorgverzekeraars af. Er wordt, zo nodig, met elkaar samengewerkt of naar elkaar doorverwezen. Dit kan het geval zijn indien de expertise van een collega gewenst is of dat er een psychiatrisch consult nodig is of een vraag of medicatie geïndiceerd is of gewijzigd dient te worden. De lijnen zijn kort. De zorgverleners werken vanuit verschillende invalshoeken. Zij hebben expertise op veel uiteenlopende gebieden. Alle behandelaars zijn vrijgevestigd met een ruime ervaring. Zij zijn bovendien geregistreerd in het BIGregister (Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg). De attitude van de behandelaars is deskundig, persoonlijk, doortastend en flexibel. De behandeling heeft plaats binnen een prettige en sfeervolle omgeving. 5d. Cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, ggz-crisisdienst of voor fysieke aspecten huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp): Voor de werkwijze kan verwezen worden naar de website: https://www.vrijgevestigdpsychiater.nl De behandelaar is te bereiken via de mail, videocall of de telefoon. In het geval het niet lukt om per direct de behandelaar te bereiken, dan is de huisarts of de huisartsenpost de aangewezen instantie die op dat moment verantwoordelijk is voor de acute zorg. De crisisdienst kan dan eventueel ingeschakeld worden van de GGZ in desbetreffende regio. Patiënten kunnen mij altijd, bij voorkeur, mailen. Bellen is mogelijk, appen bij voorkeur niet. In het weekend kan menmij altijd trachten te bereiken via telefoon of mail, indien dit niet lukt is de huisartsenpost de aangewezen instantie. 5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH? Ja, welke: mondelinge afspraak met GGZ-crisisdiensten in de omgeving, soms met een vooraanmelding. 5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder: I. Brugman, psychiater-psychotherapeut: 99032505101; 69032505116 A. Noten- psychotherapeut, psychiater 39042182601 G. Kuijpers psychotherapeute, psychiater 89022295601 F. Karimi psychiater 79062446801 J Bovendeerd 49060978325 T. Sikkema Sikkema klinisch psycholoog 99047613025 M. deJong psychotherapeute 49060978325. 5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren: Er zijn maandelijkse besprekingen waarin casuïstiek besproken wordt aan de hand van de richtlijnen, medicatievragen, interessante lezingen of congressen komen aan de orde. Calamiteiten worden besproken, er is een mogelijkheid een second opinion aan te vragen bij een collega.1x per half jaar is er een bijeenkomst waarin een aantal lezingen gehouden worden door collega's van het Willemshuys, psychologenpraktijk Vught en Oisterwijk. Dat geldt eveneens voor de jaarlijkse studiedag die wij samen vorm geven. 6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg Heeft u een contract met de zorgverzekeraar? Ja Geeft u aan waar uwlijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: https://www.vrijgevestigdpsychiater.nl 7. Behandeltarieven: Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk. Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk. Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk. Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief: https://www.vrijgevestigdpsychiater.nl 8. Kwaliteitswaarborg Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging: Intervisie Visitatie Bij- en nascholing Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden De beroepscode van mijn beroepsvereniging Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep: http://www.nvvp.net/home Organisatie van de zorg 9. Klachten- en geschillenregeling Mijn cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris): https://www.vrijgevestigdpsychiater.nl Ik ben verbonden aan de wet- en regelgeving zoals die omschreven is door de desbetreffende beroepsverenigingen NVvP is voorgeschreven. Link naar website: https://www.vrijgevestigdpsychiater.nl 10. Regeling bij vakantie en calamiteiten 10a. Cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij Naamvervangend behandelaar: Dit wordt afgestemd in het psychiateroverleg, samen met J Bovendeerd, F Karimi, A. Noten, G. Kuijpers en I Brugman. 10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten: Ja II. Het zorgproces- het traject dat de cliënt in de praktijk doorloopt11. Wachttijd voor intake en behandeling Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen). Link naar wachttijden voor intake en behandeling: https://www.vrijgevestigdpsychiater.nl 12. Aanmelding en intake/probleemanalyse 12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de cliënt): Aanmelden Ukunt zich via de mail: hvaneindhoven@live.com Opdewebsite vindt u meer informatie. Aanmeldprocedure Voor de aanmelding heeft u een verwijzing voor specialistische GGZ van uw huisarts nodig die gedateerd is voor de datum van het eerste gesprek. In deze verwijzing dienen de volgende gegevens opgenomen te zijn: Naamhuisartsenpraktijk Naamhuisarts Agb-code verwijzer Naampatient Adres Woonplaats Geboortedatum Verzekering BSN-nummer Reden doorverwijzing Er moet sprake zijn van een vermoeden op een psychische stoornis (volgens het DSM-V-classificatie systeem) Een verwijzing voor specialistische GGZ is noodzakelijk. Er zijn uitzonderingen die niet behandeld worden in de praktijk, zoals partner relatietherapie, eetstoornissen, antisociale problematiek, crisisgevoelige problematiek met ernstige psychotische klachten. Uwordt uitgenodigd via de mail en u ontvangt daarbij een brief met de behandelvoorwaarden van de praktijk. Er wordt uitleg gegeven over de intake-procedure, het adviesgesprek en het behandelplan. Via een beveiligde website worden vragenlijsten klaar gezet, die kunnen ondersteunen in de therapie en die de voortgang van therapie meten. Ook wordt via deze site het behandelplan terug gekoppeld, zodat u deze altijd kunt inzien. 12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer–indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt: Ja 13. Behandeling en begeleiding 13a. De cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de cliënt):Ja 13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft: Ja 13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en–indien van toepassing en met toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik doe dat als volgt: Na intake volgt een adviesgesprek, waarin de diagnostiek en het behandelvoorstel besproken wordt. Dit wordt via een beveiligde website teruggekoppeld aan de patiënt en een kopie van de diagnostiek en het behandelplan wordt aan de huisarts gezonden indien de patiënt hiervoor toestemming geeft voordat de behandeling start. Via de beveiligde website kan de voortgang van de behandeling gemeten worden of aanvullende informatie klaargezet worden. 13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):-Het behandelplan wordt geëvalueerd.-ROM: Via de e-health module wordt de voortgang van de behandeling gemeten.-Er wordt een tevredenheidsonderzoek klaar gezet na het afsluiten van de behandeling en soms, wanneer de behandeling een langere periode duurt, eerder als tussenmeting. 13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten en/of medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor: Omde4maanden.Bij ieder bezoek wordt natuurlijk gekeken hoe het gaat en waar extra aandacht naar uit moet gaan. Ieder gesprek geeft een mogelijkheid te evalueren indien daar een wens toe is. 13f. Ik meet de tevredenheid van mijn cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe): Via de beveiligde website wordt een tevredenheidsonderzoek (GGZ thermometer) klaar gezet bij afsluiting van de behandeling. Bij langer lopende behandelingen wordt deze soms spontaan klaar gezet en bij de visitatie wordt tevredenheid altijd gemeten. Hiernaast zijn er evaluaties van het behandelplan en komt dit eveneens aan de orde in een persoonlijk gesprek. 14. Afsluiting/nazorg 14a. Ik bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en begeleiding en de mogelijke vervolgstappen: Ja 14b. De verwijzer wordt hiervan door de regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt: Ja 14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt: Ja Omgang metcliëntgegevens 15. Omgang metcliëntgegevens 15a. Ik vraag om toestemming van de cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals:Ja 15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle): Ja 15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa: Ja III. Ondertekening Naam: H.P.J. van Eindhoven Plaats: Udenhout Datum: 6-9-2025 Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld: Ja